(??????????)
Iluzje i popioły Grimgaru
-
- Bez porównania
- Nijaki przewodniczący
- Ofiary nawyków
- Ścieżki ciemności
- Możliwości
- Nawet jeśli to naokoło
- Zostaw to sensei
- Niepasujący
- Pozbyć się zazdrości
- Powinieneś być frajerem
- To
- Kiedy jest to ważne
- Duet
- Chłopak
- Upadek i powstanie mrocznego rycerza
- Życzenie i determinacja
- Kłamstwo oraz wczoraj, dzisiaj i jutro
TOM II –PDF
O Grimgarze
Potwory
Koboldy
Humanoidalna rasa z psimi pyskami. Niższe niż ludzie, osiągają jakieś 150 cm wzrostu, jednakże niektóre osobniki mogą osiągać nawet 170 cm. Poziomem inteligencji dorównują psom, które przypominają. Posiadają wyraźnie określoną hierarchię i zbudowały społeczeństwo oparte na systemie kastowym. Łączą je silne więzy wśród osobników tej samej rasy, acz są złowrogo nastawione do obcych. Preferują życie w jamach, zręcznie posługują się łapami, choć nie do takiego samego stopnia jak krasnoludy czy gnomy. Rozwinęły technologię metalurgiczną do poziomu, który nie powinien być niedoceniany. W związku ze swoimi okultystycznymi wierzeniami, wszystkie noszą ze sobą talizmany. Złożoność takowych jest wprost proporcjonalna do klasy posiadacza, a za niektóre można uzyskać sporą ilość pieniędzy. Ochotnicy posiadają nazwy na konkretne rodzaje tych stworzeń, takie jak mniejsze czy starsze koboldy, używane po to, by odróżniać między sobą konkretne osobniki.
Odmiany koboldów
-
Mniejsze koboldy:
Pojawiają się na pierwszym poziomie i w okolicach kopalń. Licho zbudowane, posiadają słaby ekwipunek.
- Koboldy:
– Niżsi robotnicy: Zamieszkują drugą warstwę.
– Robotnicy: Przebywają na trzecim poziomie i niżej. Znane też jako stronnicy.
- Starsze koboldy:
– Brygadziści: Znajdują sią na trzeciej warstwie i głębiej. Kierują pozostałymi, a także zabierają ze sobą stronników.
*Dodatkowo wewnątrz każdej klasy istnieją koboldy posiadające stałe role.
Orkowie
Z perspektywy ludzi ohydna, zielonoskóra rasa. Mają płaskie nosy, szpiczaste uszy, duże usta i kły. Nieco lepiej zbudowane od typowego człowieka. Nie pod względem samego wzrostu, lecz raczej w związku z olbrzymimi cielskami. Wykazują skłonność do malowania swoich włosów na przeróżne kolory. Pierwszą rzeczą, którą czynią osobniki wyglądające na silne i chcące się wyróżniać, jest właśnie pofarbowanie fryzury na jakiś żywy kolor. Lubią także się stroić. W żadnym wypadku nie można traktować ich jako mało inteligentnych, bo pomimo że są nieco brutalni, nie różnią się wcale tak bardzo od ludzi. Ich wojownicza natura powoduje niekończące się, wewnątrzrasowe konflikty, w których często dochodzi do rozlewu krwi. Poziom, na którym znajduje się ich cywilizacja również nie odbiega znacznie od tego ludzi. Noszą przeróżne przedmioty. Ze względu na różnicę w rozmiarze i budowie ciała, ciężko jest zwykłemu człowiekowi używać orkowych rzeczy, lecz nie jest to niemożliwe. Nawet jeśli nie mogą być użytkowane od razu, można je zmodyfikować tak, by wykorzystanie ich nie sprawiało problemu. Podobnie jak u ludzi ich dobytek może znacznie się różnić pomiędzy osobnikami, lecz zazwyczaj zdobyty na nich łup można sprzedać za pokaźną liczbę pieniędzy. Orkowe społeczeństwo używa waluty przypominającej kryształowe guziki, które w zależności od rozmiaru można sprzedać w cenie od 5 do 500 miedziaków. Od czasów Sojuszu Władców orkowie byli postrzegani jako równi nieumarłym, acz po odejściu Nieżywotnego Króla mogą być uznawani za najlepiej prosperującą rasę na granicy. Są dla ludzi silnym i można powiedzieć naturalnym wrogiem. Okazjonalne ataki na Alternę są prawie zawsze przeprowadzanie właśnie przez nich. Niektóre z nich władają nawet ludzkim językiem.
Geografia
Stare Miasto w Damuro
Damuro, leżące mniej więcej 4 km na północny zachód od Alterny, było kiedyś drugim co do wielkości miastem Królestwa Arabakii. Stosunkowo duże, upadło w wyniku ataku przeprowadzonego przez Imperium Nieumarłych i stało się ich metropolią. Jednakże w trakcie chaosu wynikającego z odejścia Nieżywotnego Króla gobliny, traktowane wcześniej jak niewolnicy, wznieciły bunt. Walki pomiędzy nieumarłymi, a goblinami trwały bardzo długo. W tym czasie Królestwo Arabakii posunęło się do przodu z budową Alterny. Na bazie Damuro gobliny zbudowały królestwo, jednakże nigdy nie atakują położonego niedaleko miasta. Są świadomi siły ludzkich wojsk i prawdopodobnie obawiają się wojny totalnej przeciwko nim. Południowo-wschodni sektor Damuro, Stare Miasto, popadło w ruinę i jest zamieszkiwane głównie przez gobliny niższej klasy. Są one wyśmienitymi celami dla świeżo upieczonych ochotników, którzy potrzebują zdobyć doświadczenie w prawdziwej walce. Jednakże są wśród nich ambitne osobniki budujące swoją siłę właśnie tutaj, by wyrobić sobie reputację w Nowym Mieście, więc cały czas trzeba być ostrożnym. Goblin posiadający na swoich usługach hobgobliny jest nadzwyczajnie niebezpieczny.
StraŻnica Martwych Głów
Położona jakieś 6 km na północ od Alterny. Skoszarowana przez orków, jest imponującą fortecą z wieżami na samym środku. W przeszłości orkowie wielokrotnie zbierali swoje siły właśnie tutaj, by przeprowadzić najazd na Alternę, lecz jak dotąd za każdym razem nieskutecznie. Niejednokrotnie upadała w wyniku ataków Granicznej Armii Alterny, lecz w każdym przypadku była ponownie odbijana. Byłaby idealnym celem dla grupy ochotników, którzy już są zaprawieni w boju.
Kopalnia Cyrene
Leży 8 km na północny zachód od Alterny. Kiedyś zarządzana przez Królestwo Arabakii, teraz okupowana przez koboldy, z rozwiniętym unikalnym ekosystemem. Podzielona na warstwy, których łącznie jest podobno więcej niż dziesięć. Wyższe poziomy są zamieszkiwane przez słabsze koboldy, niebezpieczeństwo wzrasta wraz z głębokością. Pierwszy i drugi poziom zamieszkiwany jest przez osobniki niższej klasy, które nie są zbyt niebezpieczne, lecz należy zachować szczególną ostrożność od warstwy trzeciej. Dawniej Merry ze swoimi towarzyszami, Hayashim, Michikim, Mutsumi i Ogu, stawiła czoła szczególnie agresywnemu koboldowi na piątym poziomie. W tej walce straciła trójkę swoich przyjaciół.