(??????????)
Iluzje i popioły Grimgaru
-
- Wszystko, czego nie wiemy
- Zagubieni i zmieszani
- Pani Yorozu
- Przyjemności z życia w gildii
- Spotkanie
- Utracony i odnaleziony wojownik
- Powolny start
- Zawzięci
- Wielka determinacja
- Damuro
- Nie odchodź
- Którędy?
- Niezbędny element
- Srebrna oraz złota moneta
- Wybacz
- Kiedy mierzysz wysoko
- Drogocenny
- Jej powody
- Póki co, jutro
- Niewielka duma Zabójców Goblinów
- Krucha niewinność
- Dla ciebie
- Prolog
TOM I – PDF
O Grimgarze
Potwory
Goblin
Ohydne, drobne istoty człekopodobne. Osiągają nie więcej niż 140 centymetrów i wiele osobników ma około 120 centymetrów. Mają zielonkawą skórę i szpiczaste uszy. Pomimo że różnią się od siebie, są raczej mądre i nie uczestniczą w walkach, w których stoją na straconej pozycji. Wolą działać w grupach. Utworzyli królestwo rządzone przez ród królewski. Rodzą się w miotach, ich krótkie ciąże trwają około trzy miesiące, a do tego dojrzewają szybko, zatem liczebność ich gatunku jest niesamowicie wielka. Jedną z cech charakterystycznych tej rasy jest noszenie przez jej osobników małych toreb, zwanych goblińskimi sakiewkami, zawieszonych na jednym z ramion. Przechowują w nich wartościowe przedmioty. Wysoko postawieni przedstawiciele tego gatunku wręcz dekorują swoje sakiewki, co czyni je dosyć drogim towarem na sprzedaż. Wygląda na to, że interesują się modą, gdyż lubią nosić na sobie kosztowne przedmioty. Dobry cel.
Hobgoblin
Rodzaj goblinów, który jest mniej powszechny w porównaniu do zwykłych osobników. Przypominają gobliny, lecz są większe, mniej więcej osiągając ludzkie rozmiary. Są bardziej gwałtowne, ale mniej inteligentne, czasami są nawet oswajane przez swoich mądrzejszych braci, stając się wojownikami przebywającymi w niewoli. Stają się wręcz ochroniarzami najważniejszych z goblinów. Pozostałe często znęcają się nad nimi za ich wzrost. Niektóre z inteligentnych hobgoblinów uformowały społeczeństwo plemienne i uważają swych mądrzejszych braci za swoich wrogów.
Szczur ziemny
Szczury, które są z grubsza rozmiarów kota. Szybkie, posiadają także nadzwyczajnie twardą sierść, podobnie jak jeżozwierze. Mają zwyczaj zwijania się w kulkę i odtaczania się z dużą prędkością. Wyodrębniono w ich przypadku wiele podgatunków. Są wszystkożerne, choć lubią mięso, a niektóre z nich biorą na cel większe zwierzęta (wliczając w to ludzi). Ich mięso nie jest zbyt smaczne, a futro niezbyt użyteczne. Szkodniki.
Nieumarli
Jedna jedyna frakcja nieumarłych. Nowa rasa stworzona przez Nieżywotnego Króla. Szkielety, zombie oraz duchy technicznie nie są nieumarłe (choć ludzie często je za takie uważają). Nieumarli to istoty, które umarły, lecz nie są martwe ani nie gniją. Mają potężne umiejętności regeneracyjne, więc nawet kiedy zniszczysz ich mózg lub je spalisz, nie oznacza to ich końca. Mówi się, że nieumarłymi stały się zwłoki, którym podano czarną krew Nieżywotnego Króla. Nawet teraz, gdy ich stworzyciel zniknął, kapłani i biskupi nieumarłych przeprowadzają 'rytuały nieumierania’, by tworzyć z ciał kolejne osobniki. Tracą one większość wspomnień ze swojego życia, przyrzekając służyć nieumarłemu władcy. Kwestie te pozostają niezmienne, pomimo tego, że stwórcy nie ma już wśród nich.
Zombie
Z powodu 'klątwy Nieżywotnego Króla’ ci, którzy umierają w Grimgar, w przypadku niezastosowania odpowiednich środków zapobiegawczych stają się 'sługusami Nieżywotnego Króla’. Zombie to słudzy 'z mięsem’, zaś kompletnie zgniłe ciała stają się szkieletami. Po ucięciu głowy lub zniszczeniu mózgu przestają się poruszać, lecz pozostawione same sobie stają się niepełnymi szkieletami lub duchami.
Lista klas
- wojownik
- mag
- złodziej
- kapłan
- łowca
- paladyn
- mroczny rycerz
*Istnieją także inne, wyspecjalizowane klasy jak samuraj.
Nabywanie umiejętności oraz magii
Kiedy umiejętność lub magia jest nabywana po raz pierwszy w wyniku treningu, przyswajane są jedynie podstawy: wystarczające by ją wykorzystać, lecz niewystarczające by wykorzystać ją z zadowalającą mocą i efektem. Poprzez praktykę oraz użytkowanie w walce (mówi się, iż wówczas jest to dziesięć razy bardziej efektywne) poziom umiejętności wzrasta, a ty stopniowo stajesz się zdolny do wykorzystywania jej zgodnie z przeznaczeniem i większym potencjałem. Trzeba włożyć niemało trudu i czasu, aby w pełni ją opanować.
Klany
Drużyna lub grupa żołnierzy-ochotników, zasadniczo dążących do tego samego celu. Wszyscy członkowie są między sobą towarzyszami. Przy natarciu na twierdzę czy labirynt za duży na pojedynczą drużynę, kilka ekip musi się ze sobą połączyć. Uważa się, że właśnie takie okoliczności doprowadziły do formowania się klanów. W Ochotniczym Korpusie Żołnierzy nie istnieją żadne regulacje ich dotyczące, lecz zaleca się zgłoszenie do biura powstanie nowego klanu.
Gildie
W tym świecie istnieje wiele gildii. Większość z nich to organizacje nastawione na określony typ handlu. Istnieje między nimi pakt mówiący o tym, że żadna osoba nie może być członkiem więcej niż jednej z nich. W prawie wszystkich istnieje kodeks, którego osoby należące muszą przestrzegać. Nie jest spisany, lecz przekazywany ustnie. Członek, który go złamie, zostaje wydalony. Taka osoba nie może już nigdy do niej powrócić. Co więcej, nie we wszystkich przypadkach usunięcie jest najgorszą z kar, która może spotkać takiego człowieka. Zależy to od danej organizacji. W niektórych z nich ścigający podążają za wydalonymi, by zakończyć ich żywot.